Help and FAQ'S

The German version of our “Help and FAQ’S” page takes precedence over the English version. In case of doubt, the German version shall be taken as reference. The English version was translated only for the review of our non – German speaking buyer.

How can I order?

If you have selected an item and you have selected the size or color, you will find the button “BUY IT NOW” on the right, and the item you select will be placed the “Shopping Bag” Which you find in the upper right area.

After clicking on the “Shopping Bag” icon, you will see the article stored there. You can now change the quantity (please click on the “Update” button) or delete the article from your shopping cart by simply clicking on “Remove item”

You can repeat this process as often as you like, and place multiple items in the cart before you place your order.

When does my order arrive?

Your order will be processed within 24 hours and dispatched as soon as possible.

We will pack your order  in a neutral packaging with the sender info :

Griff Berlin

Bundesallee 156

 10715 Berlin

Germany

The shipping transport company will be DHL.  It will usually arrive at you within 3 to 4 days in Germany.
Deliveries to other EU countries have a duration of approximately one week.

Unfortunately, we can not deliver to
Can I have my shipping delivered to a packing station, mailbox or post-warehouse?mailbox or post-warehouse addresses. Please provide us with a regular home address.

Where is my package?

If you have specified an email address when placing your order, you will automatically receive a shipping confirmation with the DHL tracking number of your package.

With the DHL tracking number, you can track where your package is located: DHL Tracking

How can I keep up-to-date with your news?

We recommend you to subscribe to our newsletter. This will inform you regularly about our new releases and get exclusive offers.

Can I exchange or return items?

If you do not like an item, you can return it to us within 14 days.

In order to meet the deadline, it is sufficient to send the article within this period.
We will either exchange the item for a replacement item of your choice or refund the purchase price.
The prerequisite is that the goods are completely unused and undamaged and returned with original packaging to us.

The cost of return will need to be paid by the sender.

Please return the goods to us in their original packaging.
Return address:
Griff Berlin

Bundesallee 156

10715 Berlin

Germany

What do I do if an article is missing?

In a case that we sent you an incorrect item, you can return them to us free of charge. For this, we will provide you with a return note of DHL, which you can get from us after contacting us by email or phone.

if you receive an empty box we will require you to provide us photos and an official Police report for insurance reasons.

at the Griff Berlin – Customer service

Phone: +49 (0) 30 – 8547 9952
Monday to Friday 08: 00-20: 00
Email: info@griff.berlin

Return address:
Griff Berlin
Bundesallee 156

10715 Berlin
Germany

I have another question…

For any further questions please do not hesitate to contact our customer service:
Phone: +49 (0) 30 – 85479952
Monday – Friday 08: 00-20: 00
Email: info@griff.berlin

Hilfe

Wie kann ich bestellen?

Wenn du einen Artikel aufgerufen und gegebenenfalls Größe oder Farbe ausgewählt hast, findest du rechts den Button “ADD TO CHART“. Klicke darauf, und der von dir ausgewählte Artikel wird die „Einkaufstasche“ gelegt, die du im rechten oberen Bereich findest.

Nach einem Klick auf das Symbol „Einkaufstasche“ wird dir der dort abgelegte Artikel angezeigt. du kannst jetzt seine Stückzahl verändern den Artikel wieder aus deinem Warenkorb löschen. Dazu klicke einfach auf „Remove Item“

Du kannst diesen Vorgang beliebig oft wiederholen und mehrere Artikel in den Warenkorb legen, bevor du deine Bestellung abschließt.

Wann bekomme ich meine Bestellung?

Deine Bestellung wird werktags in der Regel innerhalb von 24 Stunden bearbeitet und so schnell wie möglich versandt.

Wir verpacken sie in einer neutralen Verpackung mit dem Absender:

 Griff Berlin
Bundesalle 156
10715 Berlin
Deutschland

Mit dem Versand ist in Deutschland das Transportunternehmen DHL beauftragt. Es stellt das Paket gewöhnlich innerhalb von 3 bis 4 Tagen zu.

Lieferungen ins europäische Ausland haben eine Laufzeit von ungefähr einer Woche.

Kann ich auch an eine Packstation, Postfach oder postlagernd liefern lassen?

Leider können wir nicht an Postfach- oder postlagernde Adressen liefern. Bitte wähle eine Alternative aus.

Wo ist mein Paket?

Wenn du bei deiner Bestellung eine E-Mail-Adresse angegeben hast, bekommst du automatisch eine Versandbestätigung mit der DHL-Sendungsnummer deines Pakets.

Mit der DHL-Sendungsnummer kannst du nachverfolgen, wo sich dein Paket gerade befindet:

DHL Sendungsverfolgung

Wie kann ich mich regelmäßig über Eure Neuheiten informieren?

Wir empfehlen dir, unseren Newsletter zu abonnieren. Damit wirst du regelmäßig über unsere Neuerscheinungen informiert und erhältst exklusive Angebote.

Kann ich Artikel umtauschen oder zurückgeben?

Sollte dir ein Artikel nicht gefallen, kannst du die Ware innerhalb von 14 Tagen an uns zurücksenden. Zur Wahrung der Frist genügt es, wenn du den Artikel innerhalb dieser Frist absendest.
Wir tauschen den Artikel entweder gegen einen Ersatzartikel deiner Wahl um oder erstatten dir den Kaufbetrag.
Voraussetzung ist, dass die Ware vollständig, ungebraucht und unbeschädigt ist und mit Originalverpackung an uns zurückgeschickt wird.
Die Kosten der Rücksendung hast du zu tragen.
Bitte schicke die Ware ausreichend frankiert in der Originalverpackung an uns zurück.
Rücksendeanschrift:

                                      Griff Berlin

                                      Bundesallee 156

                                      10715 Berlin

                                      Deutschland

Was mache ich, wenn ein Artikel einen Mangel aufweist?

Falls wir Ihnen einen falschen Artikel zugeschickt haben, können Sie den Artikel kostenlos an uns zurücksenden. Hierfür werden wir Ihnen einen Retourschein von DHL zur Verfügung stellen, nachdem Sie uns per Email oder Telefon kontaktiert haben.

Wenn Sie eine leere Schachtel erhalten, schicke Sie uns bitte Fotos und einen offiziellen Polizeibericht aus Versicherungsgründen.

Telefon: +49 (0) 30 – 8547 9952
Montag- Freitag 08:00-20:00 Uhr

Email: info@griff.berlin

Rücksende-Anschrift:
Griff Berlin
Bundesallee 156
10715 Berlin
Deutschland

Ich habe eine andere Frage…

Für alle weiteren Fragen steht dir unser Kundenservice gerne zur Verfügung:
Telefon : +49 (0) 30 – 8547 9952
Montag – Freitag 08:00-20:00 Uhr

Email: info@griff.berlin